Velkommen!

Velkommen til (min ferske) blogg!

Jeg jobber som professor i organisasjonspsykologi ved Handelshøyskolen BI, i Nydalen. Verdens beste jobb, spør du meg. Jeg  forsker og underviser om makt, påvirkning, innflytelse, beslutninger, kompetanseledelse, motivasjon – og mye mer. Og brenner for dette!

Jeg har utfordret meg selv til å komme ut av det akademiske, introverte skallet, ved både å starte på Twitter (@LindaLaiProf) og ved å sette opp denne hjemmesiden/bloggen.

Jeg jobber mye med eksperimenter i det daglige, og dette er et eksperiment som kombinerer det faglige og personlige. Jeg vil først og fremst snakke om fag, men det går ingen helt klare skiller mellom fag og person når man jobber med noe som angår alle, inkludert en selv. (Altså også meg selv.) Dere som leser dette skal vite at det å komme seg på sosiale medier og etablere en hjemmeside har sittet langt inne for en introvert fagnerd som meg selv. Men jeg synes at  det jeg jobber med er så viktig at jeg ønsker å kommunisere det til flest mulig interesserte. Og dette er en fantastisk mulighet til å ta regi selv og bruke de ordene jeg selv synes er riktige, fremfor å overlate det til andre. Takket være ny teknologi.

Bilde Linda Lai 08 2012 av Svein Åge Eriksen

Jeg brenner for det jeg jobber med og synes det blir mer og mer interessant og givende. Desto større grunn til å dele med andre. Hva skal forskningen ellers tjene til? De vitenskapelige journalene vi forskere belønnes for å publisere i er som oftest ikke tilgjengelige for alle, men lukket inne i databaser man må betale for å få tilgang til.  Jeg kommer til å legge ut kopier av mange av mine artikler samt forsøke å forklare essensen i innholdet slik at det blir nyttig og interessant for andre enn oss forskere.

Jeg kommer også til å skrive om min forskning og det jeg jobber med, samt linke til andre spennende ting jeg synes det er er viktig å dele. Viktige stikkord er makt, påvirkning, innflytelse, beslutninger, kompetanse og motivasjon. Noen som opplever at dette overhodet ikke angår dem?

Følg meg også på Twitter: @LindaLaiProf

/Linda Lai

Posted on 20. september 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Kommentarer er stengt.

