Vil du lære mer om makt og påvirkning?

Jeg gleder meg til å snakke om makt på Litteraturhuset i Oslo den 14. okt. Da arrangeer NOS (Norsk organisasjonspsykologisk selskap) et heldags seminar om makt, påvirkning og beslutninger. Et tema som angår alle!

Jeg vil fortelle om hva som skjer med oss når vi opplever å ha makt over andre. Dette er et tema som opptar meg og som jeg forsker på. Det finnes også ny, spennende internasjonal forskning på dette området. Jeg har m.a. et langsiktig prosjekt om dette sammen med doktorgradsstipendiat og psykolog Ingvild M. Seljeseth. Vi skal de neste fire årene se nærmere på hva som avgjør om makt gjør oss korrupte eller tvert imot gir positive effekter for andre.  Jeg forteller om hva vi vet så langt.

I tillegg vil psykolog Cathrine Moestue snakke om hvordan man kan skaffe seg påvirkningsmuligheter. Og professor Geir Kirkebøen fra Universitetet i Oslo vil snakke om skjønn og intuisjon.

Vi regner med fullstappet hus siden seminaret denne gang er åpent for alle, også ikke-medlemmer.  Se program og mer info her:   http://www.psykol.org/nos/index.php/Norsk_organisasjonspsykologisk_selskap

/Linda Lai

Posted on 25. september 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Kommentar? Undertegn med fullt navn! Jeg er ikke anonym...

