Hva får deg til å klikke?

Jeg og Audun Farbrot (forskningskommunikator ved BI) har forsket på hva som får deg til å å klikke på nettet, enten det er Twitter eller Finn.no.

Våre helt ferske studier blir snart publisert i en artikkel i det vitenskapelige tidsskriftet «Social Influence». Her en norsk kortversjon, der du får essensen av våre funn. Se DN 12. okt. :DN 12102013 Lai og Farbrot

Eller denne redigerte versjonen på BIs nettsider: http://www.bi.no/bizreview/artikler/hva-far-deg-til-a-klikke-/

Og så glad ble jeg, da jeg leste mailen om at artikkelen var akseptert for publisering:
(Det ligger litt jobb bak.)

Rosa bluse 002

Flere spennede forskningsartikler om påvirkning er på gang!

Gode høstdager videre!

/Linda Lai

Posted on 7. oktober 2013, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Hei Roar, og takk for en hyggelig og innsiktsfull kommentar. Man «må» jo definitivt ikke være utadvendt for å hevde seg, hverken på jobben, i sport eller sosialt, som du så riktig peker på. Det er interessant å reflektere over hvordan forventningene til å være så veldig utadvendt egentlig har utviklet seg til å bli så sterke som i vårt samfunn, og om vi alle er tjent med det. /linda lai

  2. Hei,..jeg har stor sans for de tankene du gav uttrykk for i Dagens Næringsliv i dag,…fikk meg til å se på tenåringssønnen min på en litt annen måte. Har følt at jeg presser ham til å gå inn i en mye mere utadvendt rolle enn han egentlig er skrudd sammen for,…han har jo bevist at han så absolutt «henger med» når han presterer internasjonalt i to idretter,og klarer seg kjempefint når han «må» være mere sosial! Takk for tankevekkende ord sammen en formiddags kaffekopp! Mvh Roar Eggan

Kommentar? Undertegn med fullt navn! Jeg er ikke anonym...

